Mastercam fortsätter sin framgångssvit som världens största CAM-system!

Tack vare sina innovativa, flexibla lösningar och branschledande support, konstateras det än en gång i oberoende mätningar att Mastercam är världens största CAM-programvara (CIMdata). Den fortsatta toppnoteringen gäller de tre kategorierna: industri, utbildning och supportnätverk – en obruten svit som pågått i hela 26 år.

 

CIMdata, ett oberoende forskningsföretag som specialiserat sig på trender och information inom NC-industrin visar i sin årliga rapport att Mastercam fortsatt är den främsta CAM-programvaran globalt. I årets sammanställning behåller Mastercam sin topplacering för CAM-programvaror i de tre kategorierna: industri, utbildning och supportnätverk. Och detta för 26:e året i rad!

Det innebär att Mastercam är det CAD/CAM-programvarupaket som allra flest tillverkande företag och utbildningsinstanser över hela världen investerar i. Faktum är att antalet användarlicenser är nästan dubbelt så många jämfört med konkurrenten på andra plats.

”- I takt med att både fler företag väljer Mastercam och fler skolor undervisar i programmet, förbereds framtida arbetskraft för en smidig övergång till arbetsmarknaden. Studenterna har med sig praktiska kunskaper, vilket förkortar inlärningskurvan.” Detta säger Jan Bohman, VD för AME/Mastercam Sverige i ett uttalande kring CIMdatas tillkännagivande av resultatet.  “Denna samverkan skapar en win-win-situation för utbildningsväsendet och tillverkningsindustrin, då kompetensgapet minskar och lediga arbetstillfällen kan fyllas med kvalificerad arbetskraft.”

Med det största lokala återförsäljar- & supportnätverket globalt, ger Mastercam en ojämförlig tillgång till praktisk hjälp och support åt företag och programmerare. Oavsett var du är i världen finns det alltid en expert tillgänglig för att hitta lösningar och se till att du får ut det allra mesta av programvaran och i Sverige heter dessa experter AME/Mastercam Sverige.

Hög servicenivå med distanssupport & fjärrstyrning

AME/Mastercam Sverige har en stark uppställning engagerade medarbetare med lång erfarenhet och en genuin vilja att se till att deras användare får största möjliga utbyte av programmet och sina maskininvesteringar. Företaget har behållit sin höga servicenivå med stark bemanning på supporten trots rådande pandemi. ”- Genom vårt välutvecklade digitala upplägg med distanssupport och fjärrstyrning, är vi löpande ett lättillgängligt stöd för våra användare, vilket vi vet är väldigt uppskattat”, berättar Bohman.